Autogeni trening

O stresu

U suvremenom društvu stres je vjerni i nezaobilazni pratilac svakog čovjeka. Postao je dio svakodnevice velikog broja ljudi. Naše reakcije na vanjske događaje pokazuju nam koliko je stres duboko ukorijenjen i koliko se teško boriti s njim. Postoje načini ili savjeti kojima si možemo pomoći izbjeći ili umanjiti utjecaj stresa na naš organizam.

Stres

Ubrzan način života, nedostatak vremena, neimaština, financijski problemi povezani s neizvjesnošću, strah od gubitka posla, usamljenost i osjećaj izoliranosti, nezadovoljstvo u braku, ljubomora, uspoređivanje i zavist prema uspješnijima, neispunjene želje vezane za uspjeh, postavljanje previsokih ciljeva, davanje previše obveza u jednom danu… samo su neki od uzroka koji dovode do pojave stresa. Sve ovo navedeno je temelj emocionalnog nezadovoljstva koje fizički i mentalno utječe na pojedinca. Fizički utjecaj se manifestira kao umor, nedostatak energije, tjelesni osjećaj slabosti, nesvjestica, grčevi u trbuhu, nesanica, česta glavobolja, napetost u mišićima, visoki krvni tlak, povećana količina želučane kiseline, stalno zujanje i pritisak u ušima i sl.

Na mentalnom nivou stres stvara probleme s memorijom, razdražljivošću, nemirom, anksioznošću, strahovima koji dovode do migrena, srčanih napada, astme, problema s kožom, probavom i dr. Trajanje stresnih stanja dovodi do potrošenosti organizma te razvoja raznih psihosomatskih oboljenja.

Mnogi od nas povezuju konflikt i stres. Konflikt je povezan s ljudima, svađom, vikanjem koje može prerasti u fizičku agresiju, a to stvara novu količinu stresa. U svim životnim okolnostima koje iziskuju promjene uvijek je stres povezan sa strahom koji dovodi osobu do izbjegavanja konfliktnih situacija. Stres je odgovor našeg organizma na djelovanje vanjskih utjecaja koji stvaraju reakciju „bori se“ ili „bježi“ ili „smrzni se“.

  • Dobar san je bitan za naš život i naše zdravlje

    Svi znamo koliko je spavanje važno i koliko je kvaliteta sna bitna za naš život i naše zdravlje. Kada loše spavamo osjećamo se iscrpljeno, razdraženo, teže nam je koncentrirati se i često smo preosjetljivi.
    Opširnije...
  • Trebate održati prezentaciju – što učiniti?

    Pripremajući izlaganje pred skupinom ljudi prirodno je zapitati se kako će sve ispasti. Želja nam je prezentirati kao pravi govornik, međutim je li sama vještina govorništva nešto što je urođeno i rezervirano samo za „povlaštene“ ili je to vještina koju mogu svi savladati?
    Opširnije...
  • Život sa stresom

    Živimo u vremenu u kojem često sa svih strana, s radija, televizije, iz dnevnog tiska, s Interneta i drugih medijskih izvora možemo čuti i čitati o stresu.
    Opširnije...
  • Izvori stresa

    Stres se ne može i ne treba ga eliminirati potpuno. Mogu se umanjiti izvori negativnog stresa.
    Opširnije...
  • Negativni i pozitivni stres

    Negativni stres je svaki vanjski događaj koji stvara alarm u našem organizmu po kojem biramo odgovor: „bori se“, „bježi” ili „smrzni se“...
    Opširnije...
  • Što se događa kada smo pod stresom?

    Puno stresnih reakcija proizlazi iz biološkog programiranja po kojima stvaramo odgovore kojima naučeno reagiramo na fizičke prijetnje iz okruženja...
    Opširnije...